BEOORDELINGSLIJN



Onder de beoordelingslijn valt het assessment. Voordat ik mijn assessment mag doen moet ik eerst een toelatingsportfolio maken, die ik laat zien bij het toelatingsgesprek voor het assessment. Als dit alles compleet is, krijg ik officieel toestemming om überhaupt assessment te mogen doen. In mijn toelatingsportfolio heb ik mijn stagebewijzen en mijn taal -en rekenniveau op HBO-niveau verwerkt. 

Zoals hieronder te zien is dit het formulier voor het aanvragen van het assessment. Op het moment zelf moest ik nog een Plan van Aanpak aanleveren, zodat ik écht officieel op assessment mocht. Nadat ik dit op 11 juni heb aangeleverd, heb ik toestemming geregen om mijn assessment te doen. Dit door middel van het formulier wat hier te zien is. 

Qua voorbereiding moet er natuurlijk genoeg gebeuren. Ik heb een les gekozen die ik al een keer eerder heb gegeven. Dit omdat ik dan al een stukje pre-teaching heb gedaan en dat de kinderen ongeveer weten wat er van hen verwacht wordt. Ook is het voor mij makkelijker, omdat ik de les dan al een keer geoefend heb, zodat ik precies weet wat ik moet verbeteren bij het assessment en wat juist niet. 

 

Hiernaast is een button te zien die verwijst naar alle lesvoorbereidingen die ik gemaakt heb voor het assessment. Dit houdt in een uitgebreid lesformulier, kijkwijzer en een ingevuld en compleet assessment formulier. 


En dan het moment van de waarheid... Het assessment zelf. 13 juni 2017. 'Gezonde' zenuwen waren aanwezig, materialen klaargezet en de kinderen zaten keurig met hun ruggetjes tegen de rugleuning van hun stoeltjes. Kortom: het assessment kon beginnen! 

 

Hiernaast is een knopje te vinden met de officieel beoordeling van mijn assessoren. De les verliep super goed, met als resultaat een top beoordeling van mijn assessoren! Vele lovende woorden gehoord, die mijn zelfvertrouwen in mijn reis naar volwaardige juf zeker deed groeien.